Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Οι δυο τρόποι σκέψεως που επηρεάζουν τη ζωή μας.

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί κάποιοι άνθρωποι τα παρατάνε εύκολα, με την πρώτη δυσκολία, με το πρώτο εμπόδιο; Γιατί με την πρώτη αποτυχία, ή ακόμα χειρότερα, πριν καν προσπαθήσουν λένε, "Εγώ δεν είμαι καλός στα μαθηματικά, στο μπάσκετ, στη μουσική....";
Έχετε επίσης ποτέ αναρωτηθεί, γιατί κάποιοι άλλοι δεν το βάζουν κάτω, δεν πτοούνται, επιμένουν και προσπαθούν μέχρι να τα καταφέρουν;
Η εξήγηση, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, είναι η εξής: υπάρχουν δυο τρόποι σκέψης. 




Σύμφωνα με τον πρώτο, ένας άνθρωπος γεννιέται με συγκεκριμένες και προκαθορισμένες ικανότητες, δεξιότητες, ταλέντα και εξυπνάδα. Δηλαδή, είτε το έχει με κάτι είτε όχι! Από έναν τέτοιον άνθρωπο θ' ακούσεις φράσεις του στυλ: 
  • "Είμαι μαθηματικός τύπος, δώσε μου προβλήματα, τα λύνω πανεύκολα."
  • "Ο διανοούμενος της οικογένειας είναι ο αδελφός μου, εγώ είμαι των αθλημάτων."
  • "Γιατί να προσπαθήσω, αφού δεν υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρω!"
  • "Τα βάζω με τον εαυτό μου, αν δεν βρω τη σωστή απάντηση."
Σύμφωνα με τον δεύτερο, ο άνθρωπος μπορεί να αναπτύξει την εξυπνάδα του, τις ικανότητές του και να μάθει τα πάντα, με επιμονή και εστίαση στη μάθηση. Δηλαδή, και να μην το έχει, μπορεί να το αποκτήσει, αν δει τις προκλήσεις σαν ευκαιρία να γίνει καλύτερος σε κάτι, αφιερώνοντας χρόνο και προσπάθεια. Ένας τέτοιος άνθρωπος θα σου πει:
  • "Θα το προσπαθήσω όσο μπορώ, δεν θα τα παρατήσω."
  • "Έκανα ένα λάθος αλλά αυτό με βοήθησε να μάθω..."
  • "Μου αρέσει να παίρνω το ρίσκο να δοκιμάζω καινούργια πράγματα!"
  • "Δεν πειράζει που δεν τα κατάφερα με την πρώτη!"

Και γιατί πρέπει να μας νοιάζει αυτό;

Γιατί έτσι μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδάκια μας να αντιμετωπίζουν θετικά τη ζωή και να μην το βάζουν κάτω. 
Αν δηλαδή πιστεύουν ότι κάποιοι γεννιούνται με την ικανότητα να τα καταφέρνουν σε συγκεκριμένους τομείς ενώ άλλοι όχι, δεν θα έχουν κανένα κίνητρο για να προσπαθήσουν να πετύχουν κάτι δύσκολο και απαιτητικό γι' αυτά. 
Αν όμως πιστεύουν ότι μπορούν να αναπτύξουν τις ικανότητές τους, ότι η προσπάθεια και η αφοσίωση σε έναν στόχο φέρνουν αποτελέσματα, τότε η πρόκληση και η δυσκολία δεν θα τα παραλύσει. Θα έχουν αγάπη για τη μάθηση και δύναμη ψυχής για να πετύχουν τους στόχους τους, όποιοι κι αν είναι αυτοί.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου